Kjøpsbetingelser
Generelle oplysninger
Hydro-Fyn ApS
CVR-nr.: DK-40337466
Æblegyden 3
5592 Ejby
Denmark
Mail: gg@gorillagrow.dk
Telefon: +45 24 79 80 80
Telefon kundeservice mandag – fredag fra 11.00 til 18.00
Privatlivspolitikk
Forretningen forstår og respekterer viktigheten av privatliv på internett. Forretningen vil ikke avsløre informasjon om kunder/brukere til tredjepart. Forretningen vil ikke selge ditt navn, adresse, e-postadresse, kredittkortopplysninger eller personlige data til tredjepart under noen omstendigheter.
Kort sagt, det som blir kjøpt eller snakket om – blir i butikken.
Toll
GorillaGrow er også et norsk selskap, det vil si at vi er mva-registrert i Norge. Derfor behøver du som kunde, ikke å bekymre deg for å motta dyre tollregninger.
GorillaGrow er nå e-merke godkjent.
E-merket er den danske sertifiseringsordningen som arbeider for sikker e-handel mellom kunder og forretningsdrivende. Med e-merket er du dekket av en beskyttelse for kjøper på opp til 10.000 kroner per handel, og samtidig blir vi som den forretningsdrivende kontrollert løpende, så du er sikret en trygg og gjennomsiktig e-handel. E-merket er en nonprofit-organisasjon stiftet i 2000 av Forbrugerrådet Tænk, Dansk Erhverv, DI, FDIH, Finansrådet, Dansk IT og HK. Les mer på emaerket.dk
Prismatch
Vi prismatcher alle varene våre. Dette betyr at hvis du finner et produkt som vi også leverer – selvfølgelig et identisk produkt, vil du selvfølgelig kunne kjøpe det til samme pris som du har sett produktet for, og få 5% rabatt på toppen. Produktet MÅ komme fra andre norske butikker. Prismatch gjelder selvfølgelig ikke for varer som er på tilbud eller lignende.
Frakt
Vi sender alltid forsendelsene våre i nøytrale/diskrete pakker. Vi vil ikke under noen omstendigheter sende dem annerledes, da vi setter våre kunders diskresjon høyt.
Levering
Leveringstid
GorillaGrow har en leveringstid på 3 – 5 dager til Norge.
Privat omdeling med GLS:
0-30kg 200,- inkl. mva.
30-60kg 400,- inkl. mva.
60-90kg 660,- inkl. mva.
90-120kg 800,- inkl. mva.
Palle:
120-1000kg 2000,- inkl. mva.
MERKNAD:
En ordre pakkes og sendes ikke bare basert på vektklassen for ordren, men også basert på dimensjonene og volumet til innholdet.
Noen produkter har så store dimensjoner at de ikke kan pakkes i vanlige pappesker og sendes derfor på en pall, til tross for at de ikke veier mellom 120-1000 kg.
Chat-funksjon
På siden vår finner du en tilgjengelig chatfunksjon hvor du kan stille spørsmål osv. Vi vil svare så snart som mulig. Denne chatten er tilgjengelig mandag – fredag fra 09.00 til 14.00.
I tillegg til dette er du alltid velkommen til å sende en privat melding via vår Facebook-konto.
Betaling
Betaling på gorillagrow.dk er mulig på følgende måter:
- Kredittkort (Visa, Mastercard, Maestro)
- Viabill (Finansiering)
- Direkte bankoverføring (Ved direkte bankoverføring er du ikke beskyttet av klageordningen.)
Alle beløp er i norske kroner og er inkludert mva. Vi tar ikke kortgebyrer og beløpet heves først på ditt kort når varen sendes. GorillaGrow bruker en godkjent betalingsserver, som krypterer alle dine kortopplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyr at dine kortinformasjoner ikke kan leses.
Angrerett/retur og reklamasjon
Hvis det er avtalt en refusjon, ber vi deg om å sende dine bankopplysninger, så vi kan overføre det avtalte beløpet.
Ved retur eller reklamasjon rettes henvendelse til: GorillaGrow via mail: gg@gorillagrow.dk
Angrerett
Som forbruker har du 14 dages angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du har mottatt varen. Hvis du har bestilt flere forskjellige varer i samme kjøp, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar den siste varen.
Består kjøpet av flere partier eller deler, utløper angrerettsfristen 14 dager etter den dagen du mottar det siste parti eller den siste delen. Fristen innebærer at du har 14 dager fra mottakelsen til å gi oss beskjed om at du vil angre kjøpet. Du kan sende en e-post til gg@gorillagrow.dk eller benytte det standard angrerett-skjemaet du finner nederst i kjøpsbetingelsene.
Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte å motta varen uten samtidig å gi oss beskjed.
Retur
Når du har gitt oss beskjed om at du vil angre kjøpet, har du 14 dager til å sende varen tilbake til oss.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er du som hefter for kostnaden, hvis det oppstår en skade under transporten.
Varens stand når du sender den i retur
Hvis varen har mistet verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens type, egenskaper og den måte den fungerer på, kan du bare få en del av kjøpsprisen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi, og i visse tilfeller kan det bety, at du bare kan få fraktomkostningene tilbake.
Vi anbefaler at du sender varen i retur i den originale emballasjen. Hvis den originale emballasjen ikke brukes, kan det medføre en verdiforringelse av varen.
Tilbakebetaling av kjøpsprisen
Hvis du angrer kjøpet ditt, får du pengene tilbake. Hvis varen er verdiforringet, trekker vi fra det beløpet du hefter for.
Vi refunderer alle innbetalinger som er mottatt fra deg, også leveringsomkostninger (det gjelder ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfelle hvor du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardlevering som vi tilbyr), senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du vil angre kjøpet.
Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttet ved kjøpet, hvis vi ikke har avtalt noe annet. Vi kan tilbakeholde betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon for at den er returnert.
Varen sendes til:
Hydro-Fyn ApS
CVR-nr.: DK-40337466
Æblegyden 3
5592 Ejby
Denmark
Reklamasjonsrett
Når du som forbruker handler hos oss, gjelder kjøpslovens regler for varekjøp. Det betyr at du har reklamasjonsrett i 24 måneder. Kontakt oss før du sender varen.
Hvis din reklamasjon er berettiget, betyr det at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller et avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Du skal reklamere i ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at feilen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få en kvittering for avsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktomkostninger. Reklamasjonen gjelder ikke ved feil eller skader oppstått ved feil betjening av produktet.
Persondatapolitikk
Vi har bruk for følgende opplysninger når du handler hos oss: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Vi registrerer de personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varen til deg. Disse vil bli videresendt til GLS, så de kan levere pakken til deg. Her er det snakk om: Navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse.
Personopplysningene registreres hos GG og oppbevares i fem år, før de slettes.
I tillegg til dette samarbeider vi med flere andre firmaer som oppbevarer og behandler data. Disse virksomhetene behandler utelukkende opplysningene på våre vegne og de må ikke brukes til egne formål.
Vi samarbeider bare med databehandlere i EU eller i land som kan gi dine opplysninger en god nok beskyttelse.
Den dataansvarlige på Gorillagrow.dk er GG.
Du har rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har om deg.
Hvis du mener at opplysningene er uriktige, har du rett til å få dem rettet. I noen tilfelle har vi plikt til å slette dine persondata, hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke lenger er nødvendige i forhold til det formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss hvis du mener, at dine persondata blir behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til oss på: gg@gorillagrow.dk.
Klagerett
Hvis du som forbruker vil klage over ditt kjøp, skal du kontakte gg@gorillagrow.dk. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til:
Forbrukerrådet
Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo,
www.forbrukerradet.no
Kjøpsbetingelsene er oppdatert 10.06.2019.